15foto.jpg
Savanorė Neringa: „Vaikų linija“ man suteikė reikalingų žinių apie vaikus ir paauglius, čia radau būrį smagių ir įdomių bendraminčių. Mano vaikai didžiuojasi, kad jų mama yra „Vaikų linijos“ savanorė."

MŪSŲ NAUJIENOS

Minėdama veiklos jubiliejų, „Vaikų linija“ ieško galimybių plėtoti teikiamą pagalbą vaikams

2012-11-12 12:44:08

Emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“ švenčia jubiliejų – jau penkiolika metų tarnybos konsultantai telefonu ir elektroniniu paštu išklauso ir suteikia emocinę paramą Lietuvos vaikams ir paaugliams.

„Iš tiesų rašau su be galo didele pagarba Jums. Man jau sukako 18, kiek žinau įžengiau į suaugusiųjų pasaulį. Tad dabar jau norėčiau tarti savo padėką Jums. Vaikystė mano buvo gana sunki, ir tuomet kai nuoširdžiai norėdavosi kam nors išsipasakoti, visi nuo manęs nusisukdavo. Tada tik likdavot Jūs, Vaikų linija. Tikrai visuomet būdavau išklausyta ir svarbiausia – nepasmerkta. Taip, man negėda sakyti, kad aš užaugau su Vaikų linija. Aišku, neskambindavau kasdien, bet bent kartą į pusę metų, man Jūsų prireikdavo. Tad, ačiū, kad buvot šalia visuomet, kai būdavo sunku, ačiū, kad išklausėt, kad supratot, kad palaikėt, nepasmerkėt, ačiū ir už tai, kad Jūs esat“, – tokios padėkos „Vaikų linija“ sulaukė šį rudenį savo Facebook puslapyje.

Tokie žodžiai ir padėkos – geriausia dovana „Vaikų linijos“ savanoriams konsultantams ir tarnybos veiklos koordinatoriams gimtadienio proga. Jei leistų galimybės, vienu metu tarnyboje dirbtų dar daugiau konsultantų, kurie galėtų atsiliepti į dar daugiau vaikų skambučių bei laiškų ir tai padėtų išklausyti nuliūdusius, prislėgtus, suaugusiųjų dėmesio negaunančius Lietuvos vaikus.

„Yra daugybė vaikų, kurie nori pasikalbėti su kažkuo apie tai, kaip jie jaučiasi, dėl ko nerimauja, papasakoti, kad juos įskaudino, kad jiems dėl ko nors liūdna ar pikta. Labai šaunu, jeigu vaikai gali apie tai kalbėtis su sau artimais žmonėmis ir sulaukti jų supratimo. Bet ne visi vaikai turi tokių suaugusiųjų, kuriais pasitiki. Tokiais atvejais „Vaikų linija“ yra viena iš galimybių pasidalinti savo rūpesčiais“, – sakė „Vaikų linijos“ vadovas dr. Robertas Povilaitis.

Per penkiolika metų „Vaikų linijos“ konsultantai atsiliepė į beveik 900 tūkst. vaikų skambučių ir atsakė į tūkstančius paramos prašančių laiškų, tačiau vaikų pagalbos poreikis yra kur kas didesnis ir kasmet auga. Pernai vaikai ir paaugliai į „Vaikų liniją“ bandė prisiskambinti 4,2 mln. kartų, o trijuose miestuose budintys tarnybos konsultantai galėjo atsiliepti tik į 140 tūkst. skambučių – t.y.  tik į kas trisdešimtą vaikų skambutį.

„Šiandien atsiliepiame į 42 kartus daugiau skambučių nei 1998-aisiais, tačiau mums skambina 33 kartais daugiau, negu galime atsiliepti. Jausdami vaikų pasitikėjimą, ieškome galimybių plėtoti „Vaikų linijos“ teikiamą pagalbą“, –  tikino „Vaikų linijos“ vadovas.

Bandydama kitais būdais padėti Lietuvos vaikams ir paaugliams, „Vaikų linija“ skatina juos palaikyti ir paremti vieniems kitus. „Vaikų linijos“ interneto svetainėje (http://www.vaikulinija.lt/index.php/diskusijos/) vaikai kviečiami diskutuoti tarpusavyje įvairiomis jiems rūpimomis temomis ir tai sėkmingai daro.

Šiais metais „Vaikų linija“ įgyvendino iniciatyvą „Išgirsk vaiką“, kuria suaugusieji raginami daugiau  dėmesio skirti savo vaikams – tyrimai parodė, kad suaugusieji vaikams per dieną suteikia tik 7 minutes dėmesio. Tuo tarpu vaikai, neturėdami galimybių pasidalinti savo rūpesčiais, savyje kaupia sunkumus, kurie vėliau gali tapti rimtesnių problemų priežastimi. Todėl vaikų artimieji skatinami bendrauti, išklausyti ir padėti augančiai Lietuvos kartai.

Taip pat „Vaikų linija“ jau aštuonerius metus aktyviai kovoja su patyčiomis visuomenėje – tarnyba inicijavo kampaniją „BE PATYČIŲ“. Trejus metus Lietuvoje organizuojama visuomenės švietimo  „Savaitė BE PATYČIŲ“, prie kurios prisijungia šimtai šalies mokymo ir ugdymo įstaigų bei organizacijų. Patyčios vis dar yra viena dažniausiai pokalbiuose ir laiškuose minimų temų, kurios labiausiai neramina ir priverčia vaikus kreiptis į „Vaikų liniją“.

2012 metais „Vaikų linijos“ veiklą finansiškai remia: bendrovė TEO, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Vilniaus miesto savivaldybė, Nyderlandų Karalystės ambasada, JAV ambasada, Sveikatos apsaugos ministerija, Europos Komisijos DAPHNE programa, UAB „4finance“, Lietuvos gyventojai, skiriantys paramą aukojimo portale aukok.lt, pervedantys paramą tiesiogiai ir skiriantys dalį pajamų mokesčio. Paslaugomis tarnybą remia Vilniaus miesto savivaldybė, Kauno miesto savivaldybė, UAB "aCoobe", UAB „Mediaskopas“, VĮ poilsio namai „Baltija“, „JCDecaux“, UAB „Švytėjimas“, „Not Perfect | Y&R Vilnius“, „BVRG Burson – Marsteller“, dizaino studija „TAPE“, fotostudija „Ciklopas“, UAB „EMP recycling“, garso studija „Dropaudio“, nemokamos socialinės reklamos sistema „Pagalbareklama.lt“, UAB „Time Leaders“, UAB S&O Renginiai.

Apie „Vaikų liniją“

Jau 15 metų emocinę paramą telefonu teikianti „Vaikų linija“ 2011 metais atsiliepė į 139 204 skambučius, 46 procentais daugiau negu 2010 metais. Daugiausiai, net 45 proc., besikreipiančiųjų yra 11-15 metų vaikai, dar 23 proc. – 7-10 metų amžiaus. Pagalbos telefonu ieško daugiau berniukų, negu mergaičių.

„Vaikų linija“ – tai emocinę pagalbą vaikams ir paaugliams teikianti tarnyba. Pagalba teikiama nemokamu europiniu pagalbos telefonu 116111 ir internetu www.vaikulinija.lt. „Vaikų linijos“ veiklą organizuoja VšĮ „Vaikų linija“ Vilniuje, Kauno vaikų gerovės centras „Pastogė“, Kauno Dainavos Jaunimo centras bei Klaipėdos Pedagoginė psichologinė tarnyba. „Vaikų linija“ pagalbą teikia nuo 1997m. „Vaikų linija“, teikdama pagalbą vaikams europiniu trumpuoju numeriu 116111, bendradarbiauja su Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistais.

www.vaikulinija.lt
www.bepatyciu.lt
www.facebook.com/bepatyciu
www.facebook.com/vaikulinija

Atgal

PAGRINDINIAI RĖMĖJAI

    • Paveiksliukas - euro.jpg
    • JRD.jpg
    • VILNIUS_WHITE_RGB (1).png 
    •  Active-citizens-fund@4x.jpg