15foto.jpg
Savanorė Milda: „Kiekvienas pokalbis su vaiku yra unikalus. Pokalbiai apie vaikų sunkumus, kuriuose įsiklausoma bei sukuriamas pasitikėjimas, dažnai tirpdo vaiko baimes ir liūdesį, o skambučiai apie smagius dalykus dvigubina džiugesį.“

MŪSŲ NAUJIENOS

Koronavirusas ir karantinas – kaip suprasti savo jausmus ir padėti sau jaustis geriau?

2020-04-01 17:22:34

Šiuo metu daugelio mūsų gyvenimas yra pasikeitęs dėl pasaulyje plintančio koronaviruso ir mūsų šalyje, kaip ir daugelyje kitų, paskelbto karantino. Kviečiame žemiau rasti atsakymus į dažnai kylančius klausimus ir sužinoti būdų, kaip gali sau padėti jausti gerai šiuo ypatingu laiku.

 

Apie koronavirusą ir karantiną

 

Įvairios pasaulio šalys, o taip ir Lietuva šiuo metu stengiasi sustabdyti viruso COVID-19 plitimą ir dėl to pastarojo meto mūsų gyvenimas yra pasikeitęs. COVID-19 arba dar kitaip vadinamas koronavirusas yra naujas ir nepažįstamas virusas, kuris neseniai pradėjo plisti tarp žmonių. Dėl viruso kai kurie žmonės patiria tokių simptomų kaip karščiavimas, kosulys ar raumenų skausmas. Pastebima, kad šis virusas yra pavojingesnis vyresniems žmonėms, tuo tarpu vaikai ir jauni žmonės suserga rečiau ir jei suserga – paprastai įveikia ligą daug lengviau. Svarbu žinoti, kad didžioji dalis žmonių, kurie suserga šiuo virusu, pasveiksta ir tik daliai žmonių prireikia medikų pagalbos.

 

Siekiant sustabdyti šio viruso plitimą tarp žmonių, Lietuvoje yra paskelbtas karantinas. Karantino laikotarpiu visų žmonių gyvenimas yra šiek tiek apribotas. Tavo atveju tai reiškia, kad negali eiti į mokyklą ir ten lankyti pamokų, tau negalima susitikinėti ir leisti laiko su draugais kieme ar kitose vietose, o ir išėjus į lauką negalima žaisti žaidimų aikštelėse. Tačiau tu gali su draugais bendrauti internete, o taip pat kartu su šeimos nariais gali išeiti pasivaikščioti į lauką – bet tik į tas vietas, kur yra nedaug žmonių ir galima išlaikyti pakankamai didelį (ne mažiau 2 m) atstumą tarp žmonių.

 

 sharon-mccutcheon-dW6FP74AhIU-unsplash.jpg

Apie jausmus šiuo laikotarpiu

 

Gali būti, kad nuolat būdamas namuose su savo šeima, negalėdamas užsiimti tau įprastomis veiklomis, nesusitikdamas su bendraamžiais, tu išgyveni įvairius jausmus. Svarbu, kad žinotum – visi tavo jausmai yra natūralūs ir leistini.

 

Tu gali jausti:

 

-          Nerimą dėl to, kad virusas plinta ar kad jis gali paveikti tau artimus žmones.

-          Sumaištį, kad kasdienybė pasikeitė ir reikia įprasti viską daryti namuose.

-          Baimę dėl savo šeimos narių, jei jie turi eiti į darbus ir negali būti kartu su tavimi.

-          Pyktį, kad negali veikti tai, ką mėgsti.

-          Liūdesį, kad negali susitikti su draugais.

-          Ilgesį, kai mieli ir artimi žmonės yra toli ir negali jų gyvai pamatyti.

-          Pasimetimą, kad turi mokytis namuose ir įgusti pamokas atlikti pats, be mokytojų dalyvavimo.

-          Bejėgiškumą, kad negali pakeisti situacijos.

 

Tačiau taip pat tu gali jausti:

 

-          Džiugesį, kad turi daugiau laiko būti namuose su savo šeima.

-          Palengvėjimą, kad nereikia eiti į mokyklą, nereikia mokykloje rašyti kontrolinių ar atsakinėti prieš klasę.

-          Susidomėjimą, atrasdamas malonias veiklas namuose, dar nebandytus būdus bendrauti su draugais.

-          Smalsumą, išbandydamas naujas veiklas ar išmokdamas naujų dalykų, kuriems iki šiol trūko laiko.

 

Kaip gali sau padėti karantino laikotarpiu?

 

Žinok, kad net ir būdamas namuose gali rūpintis savo savijauta ir padėti sau išbūti šį neįprastą laikotarpį.  

 

  • Susikurk savo dienos ritmą. Gal ir gali nuskambėti keistai, tačiau aiškus dienos ritmas tikrai padeda jaustis saugiau ir ramiau. Tai nereiškia, kad būtinai turi stengtis išlaikyti tokią pat dienotvarkę, kokia buvo anksčiau. Tačiau svarbu, kad aiškiai susidėliotumei, kurį laiką skiri mokymuisi, o kurį – atsipalaidavimui, kada žaidi mėgstamus žaidimus, eini į lauką, sportuoji, o kada – susitinki „online“ su draugais.
  • Palaikyk ryšius su draugais ir kitais svarbiais žmonėmis. Nors ir negalima eiti su draugais į kiemą ar parką, tačiau galima su draugais plepėti telefonu ar internetu kiek tik širdis geidžia. Kalbėkis su draugais apie savo dieną ir kaip jautiesi, dalinkitės savo atradimais, nuveikite ką nors smagaus kartu nuotoliniu būdu.
  • Išbandyk naujų dalykų. Šiuo laikotarpiu vietoj įprastų būrelių ir veiklų gali išmėginti ką nors nauja. Pavyzdžiui, išmokti šokti, išbandyti naują mankštą, mokytis naujos kalbos, virtualiai aplankyti vietas, kuriose nebuvai.
  • Kasdien nuveik ką nors aktyvaus. Judėjimas, mankšta, šokis padeda geriau jaustis ne tik mūsų kūnui, bet ir nuramina emocijas, nukreipia mūsų mintis nuo tų dalykų, kurie pernelyg užvaldo. Jei tik gali saugiai (o tai reiškia – nebendraudamas su kitais žmonėmis) trumpam išeiti į lauką, važinėtis riedučiais, dviračiu, užkopti į šalia esančią kalvą ar medį – būtinai tą padaryk. Tiesa, atmink, kad žaidimų aikštelėse dabar žaisti negalima.
  • Užduok tau rūpimus klausimus. Nors internetas mirgėte mirga nuo įvairiausios informacijos apie koronavirusą, svarbu būtų tau svarbius klausimus užduoti suaugusiems, kuriais pasitiki. Tai padės nepasiklysti tarp įvairių informacijos šaltinių, o taip pat ir neįsibauginti, susidūrus su didele informacijos gausa. Jei jauti, kad tau artimi suaugusieji negali atsakyti į klausimus ar patys pernelyg nerimauja – kreipkis į kitus suaugusius arba paskambink ar parašyk „Vaikų linijos“ konsultantams.   
  • Išreikšk savo jausmus. Jausmai kartais gali būti labai stiprūs, tad atrask būdus juos išreikšti saugiai sau ir kitiems. Tam gali padėti kūrybinė veikla, mėgstama muzika, trumpa pertrauka saugioje vietoje ar pokalbiai su kitais.
  • Kreipkis pagalbos, kai kyla sunkių jausmų ar sunkumų, susijusių su karantinu. Gal darosi sunku išbūti namie? Gal nuobodu? O gal labai pasiilgai ankstesnių veiklų ir gyvų susitikimų su draugais? Kalbėk su žmonėmis, kuriais pasitiki, apie šias situacijas ir jausmus. Jei namuose tau nesaugu, padidėjo įtampa tarp tavęs ir tėvų, atsirado konfliktinių situacijų, kuriose sunku išbūti – paskambink arba parašyk „Vaikų linijai“. Kartu lengviau atlaikysime visus išgyvenimus!
Atgal

PAGRINDINIAI RĖMĖJAI

    • Paveiksliukas - euro.jpg
    • JRD.jpg
    • VILNIUS_WHITE_RGB (1).png 
    • Paveiksliukas - WU_Foundation.jpg
    •  Dabar logotipas