15foto.jpg
Savanoris Andrius: „Vaikų linija“ – puiki galimybė realizuoti save ir prisidėti prie bendros visuotinės gerovės. Jaučiuosi lyg sugerčiau įvairius skirtingus jausmus ir iš jų gaminčiau kažką naujo – teigiamo ir pozityvaus.“

MŪSŲ NAUJIENOS

Reaguodama į vaikų ir paauglių pagalbos poreikį, „Vaikų linija“ ilgina pokalbių internetu laiką

2020-05-04 12:52:54

„Vaikų linija“ didina emocinės paramos internetu prieinamumą vaikams ir paaugliams – su „Vaikų linijos“ savanoriais konsultantais pokalbiais internetu („chatu“) nuo šiol bus galima bendrauti ilgiau: nuo pirmadienio iki penktadienio 18-23 val. Per praėjusius metus„Vaikų linija“ turėjo galimybių atsiliepti kas antram susirašinėti internetu norinčiam vaikui ar paaugliui, šis pagalbos būdas tapo dar aktualesnis karantino metu, kai pokalbiams telefonu su „Vaikų linijos“ konsultantais dalis paauglių nebeturi tinkamų sąlygų.

 

Praėjusiais metais įvyko 2126 vaikų ir paauglių pokalbiai internetu su „Vaikų linijos“ savanoriais konsultantais, kurie truko daugiau nei 1700 valandų. Pritraukus ir apmokius daugiau savanorių konsultantų, per praėjusius metus vidutiniškai 70 proc. išaugo „Vaikų linijos“ pokalbių internetu ir juose praleistų valandų skaičius. Dažniausiai kreiptis pagalbos pokalbiais internetu yra linkusios 13-17 metų mergaitės ir merginos.

 

Per pirmąjį karantino mėnesį vaikų skambučių skaičiui į „Vaikų liniją“ dvigubai sumažėjus, pagalbos internetu poreikis išliko toks pats ir didėja. Vaikai ir paaugliai, prisiregistravę vaikulinija.lt svetainėje, gali susirašinėti su budinčiais savanoriais konsultantais pokalbiais internetu („chatu“) ar parašyti laišką.

 

„Kai kuriems vaikams ir paaugliams drąsiau ir laisviau savo sunkumais dalintis, susirašinėjant internetu. Taip pat galime daryti prielaidą, kad šiuo laiku dalis vaikų, būdami namuose kartu su šeimos nariais, turi mažiau asmeninės erdvės ir galimybių atvirai pasikalbėti telefonu, todėl pagalbos internetu poreikis didėja, – pastebi „Vaikų linijos“ pagalbos pokalbiais gyvai internetu koordinatorė Snieguolė Cironkaitė. – Per pirmąjį karantino mėnesį pokalbiais internetu su budinčiais „Vaikų linijos“ konsultantais vaikai ir paaugliai susirašinėjo 150 valandų. Per šį mėnesį turėjome galimybių atsiliepti dviem iš trijų bendrauti pokalbiais internetu norėjusiems vaikams ar paaugliams. Siekiame toliau didinti galimybes vaikams sulaukti pagalbos ir palaikymo internetu, todėl, paruošę budėjimams daugiau savanorių konsultantų, ilginame „Vaikų linijos“ pokalbių internetu laiką – budėsime nuo pirmadienio iki penktadienio 18-23 val.“

 

Pokalbiuose gyvai internetu, lyginant su „Vaikų linijos“ pagalba telefonu ir laiškais, išskirtinai dominuoja sudėtingos temos ir vaikų išgyvenami sunkumai, kuriais jie šiuo būdu atviriau dalijasi. 2019 m. dažniausiai pokalbiuose internetu paaugliai norėjo pasikalbėti savižudybės tema, pasidalinti iššūkiais santykiuose su tėvais, pasakojo apie išgyvenamą baimę ir nerimą, sudėtingus santykius su draugais, norėjo kalbėtis apie savęs žalojimą, fizinę sveikatą, išgyvenamą liūdesį ir prislėgtumą, patiriamą fizinę prievartą, patyčias, vienišumą.

 

Per pirmąjį karantino mėnesį dažniausiai paauglių minimi sunkumai išliko panašūs, bet dėl pandemijos ir karantino situacijos konfliktiški santykiai su tėvais ar draugais, prasta emocinė sveikata, mintys apie savižudybę neretai paaštrėjo. Vaikai ir paaugliai su „Vaikų linijos“ konsultantais dalijosi stipriu nerimu dėl artimųjų sveikatos, baime užsikrėsti koronavirusu, vienišumu, kurį išgyvena, negalėdami šiuo metu susitikti su draugais, neturėdami artimo ryšio su artimaisiais namuose, patirdami patyčias virtualioje erdvėje. Kai kurie paaugliai pasakojo, kad izoliacija, žiniasklaidos transliuojamos negatyvios naujienos sustiprino jų sunkius jausmus, kuriuos išgyventi jie bando žalodami save.

 

„Konsultantė padėjo atsitiesti ant kojų ir bandyti gyvent toliau. Nes jei šalia ir nebeliko nieko, tai nereiškia, kad aš niekam nereikalinga“, „Pati geriausia savanore! labai dziaugiuosi, nuo to net pasikeite mano poziuris i gyvenima...“, „<...> buvo labai gerai pasikalbėti“, „<...> jei skaitai dar kartą norėjau tau padėkoti už viską ir pasakyti kad tokio nuoširdaus pokalbio dar nesu turėjusi su nieko, ačiū tau už viską!“, –  84 proc. vaikų ir paauglių „Vaikų linijos“ pagalbą pokalbiais gyvai internetu vertina labai gerai ir po pokalbio įvertinimo anketoje žymi, kad yra patenkinti gauta emocine parama, po pokalbio jaučiasi geriau.

 

„Vaikų linija“ siekia užtikrinti, kad vaikai ir paaugliai būtų išklausyti ir palaikyti jiems tinkamiausiu būdu, tada, kai to labiausiai reikia. Norintys padėti išklausyti kiekvieną skambinantį ar rašantį vaiką, kviečiami skirti 1,2 proc. GPM „Vaikų linijos“ veiklai – daugiau informacijos čia: https://bit.ly/2zp9jFa.

Atgal

PAGRINDINIAI RĖMĖJAI

    • Paveiksliukas - euro.jpg
    • JRD.jpg
    • VILNIUS_WHITE_RGB (1).png 
    • Paveiksliukas - WU_Foundation.jpg
    •  Dabar logotipas