• Be patyčių konferencija 2024
  • Vaikų linijos Facebook puslapis
  • Vaikų linijos Instagram puslapis
  • Vaikų linijos Linkedin puslapis
  • Vaikų linijos Youtube kanalass
Pokalbiai internetu Vaikų linijoje
116 111 PAGALBA TELEFONU

Egzaminų ir atsiskaitymų nerimas – kaip jį įveikti? 

Egzaminų ir atsiskaitymų nerimas – kaip jį įveikti?

Natūralu, kad tai, kas tau svarbu, gali kelti kažkiek nerimo. Visgi, didelis nerimas gali varginti ir trukdyti. Jeigu susiduri su slogiais jausmais artėjant egzaminams ar atsiskaitymams – Vaikų linijos konsultantai yra pasiruošę tave išklausyti.

Vieniems egzaminai ir atsiskaitymai yra įprasta mokymosi dalis, kitiems – didelį nerimą keliantis įvykis. Tai yra natūralu, nes kiekvienas iš mūsų esame unikalūs ir pasižymime skirtingomis savybėmis. Nors nedidelis nerimas mums yra naudingas ir jį jaučiame kiekvienas – stipriai pasireiškiantis nerimas gali mums trukdyti susikaupti, mokytis, pasiekti norimų rezultatų.

Šiame puslapyje

Kas yra nerimas?

Tai susirūpinimo ir dirglumo jausmas, kuris dažniausiai aplanko mus kai artėja svarbus įvykis ar kažko laukiame.

Nerimas gali pasireikšti tiek vidiniais, tiek išoriniais kūno pojūčiais

Nerimo simptomai

Prakaitavimas
Greitesnis širdies plakimas
Drebulys
Dusimo jausmas
Džiūstanti burna, sunkumas kalbėti
Nuovargis, irzlumas
Negebėjimas sutelkti dėmesio
Sunkumas užmigti / blogas miegas

Gali būti daug nerimo dėl egzaminų ir atsiskaitymų priežasčių

Visgi, dažniausiai nerimą prieš atsiskaitymus jaučiame, kai:

Bijome, kad mums nepasiseks
Norime pasiekti labai gerų rezultatų
Jaučiamės nepakankamai pasiruošę arba kad nespėsime pasiruošti
Nesuprantame tos medžiagos, kurią turime įsisavinti
Jaučiame spaudimą iš aplinkinių
Susiduriame su kitais gyvenimo sunkumais, kurie daro įtaką mūsų savijautai

Kaip sau padėti,

ruošiantis egzaminams ar atsiskaitymams:

1

Iš anksto sužinok,

kiek ir ko reikės išmokti artėjančiam atsiskaitymui. Nerimas paprastai sumažėja, kai žinai, ko tikėtis.

2

Mokykis dalimis, o ne viską iš karto.

Mūsų smegenys gali priimti ribotą kiekį informacijos per tam tikrą laiką, tad atsiminsi daug geriau, jeigu nesistengsi išmokti visko iš karto.

3

Gerai išsimiegok

Ar žinai tą jausmą, kai atrodo, kad nieko nemoki, o prabudęs ryte gali kuo puikiausiai atkartoti visą informaciją? Taip yra dėl to, kad naktį mūsų smegenys „sutvarko“ gautą informaciją ir perkelia ją į ilgalaikę atmintį. Miegas yra labai svarbus mokslui!

4

Pasirūpink savo kūnu

Nepamiršk pavalgyti ir pajudėti. Tam, kad galėtum mokytis produktyviai, svarbu, kad tavo kūnas turėtų energijos.

5

Nebijok kreiptis pagalbos į mokytoją ar draugą/ę,

jeigu nesupranti to, ką reikia išmokti. Įsisavinti naują informaciją yra daug lengviau, kai ją suprantame.

Kaip sau padėti

egzamino ar atsiskaitymo dieną:

1

Gerai išsimiegok

2

Iš anksto sužinok, kur ir kada reikės būti

3

Nukeliauk į atsiskaitymą kiek ankščiau, kad turėtum laiko nurimti ir nevėluotum

4

Su savimi pasiimk visas reikiamas priemones

Jeigu nerimas stiprus,

yra būdų, kaip jį sumažinti:

1

Pasikalbėk

su žmogumi, kuriuo gali pasitikėti arba Vaikų linija

2

Užsiimk fizine veikla,

nes tai padeda atsipalaiduoti

3

Kvėpuok!

Kvėpavimas mums yra labai svarbus, o susikoncentravus į savo kvėpavimą paprastai nurimstama. Tam puiki priemonė yra programėlė „Ramu“, kurią gali atsisiųsti savo telefone.

4

Kreipkis pagalbos

Jeigu jauti, kad pačiam/iai su nerimu susidoroti nepavyksta, nebijok kreiptis pagalbos į specialistus.

SVARBU!

Gautas įvertinimas neapibrėžia tavęs ir neparodo tavo vertės

Labai natūralu, kad kai kurie dalykai gali sektis geriau, o kiti prasčiau. Svarbiausia – pastangos, o kiekviena klaida yra mokymosi dalis, skatinanti daugiau domėtis!

Perdegimas

Atmintinė

Nerimaujame daug mažiau, kai jaučiamės pasiruošę. Nepasilik visko paskutinei nakčiai!
Nepamiršk pasirūpinti savimi. Miegas, maistas ir maloni veikla yra būtina net ir artėjant svarbiems atsiskaitymams
Jeigu jauti nerimą, yra būdų, kaip sau padėti. Pasikalbėk su žmogumi, kuriuo pasitiki, užsiimk fizine veikla, atlik kvėpavimo pratimus. Jeigu nerimas tęsiasi ir sunku jį numalšinti – nebijok kreiptis pagalbos.

Daugiau apie programėlę „Ramu

Skaitomiausi

Daugybei žmonių kartais kyla minčių apie savižudybę. Galbūt ir tu šiuo metu jautiesi vienišas ar niekam nereikalingas, išgyveni didelį vidinį skausmą ar tuštumą, svarstai, kokia prasmė toliau gyventi.

Taip, kartais norint labiau, ar norint mažiau, tenka pakeisti mokyklą. Šiame pokytyje gali kilti įvairių iššūkių. Pradedant nuo pripratimo prie naujo kėlimosi ritmo, naujo kelionės maršruto, tęsiant naujų draugų susiradimu ir baigiant galimu nemaloniu atstūmimu.

Kai mokytis sunku 

Nors mokymasis yra įdomus ir vertingas procesas, kartais jis gali būti tikrai nelengvas. Kai mokytis nesiseka, gali pajusti įvairius jausmus: pyktį, liūdesį ar nusivylimą. Nelik su šiais jausmais vienas. Vaikų linijos konsultantai yra pasiruošę tave išklausyti ir padėti rasti sprendimų.

Brendimas – tai laikotarpis kurio metu galima susidurti su kūno, hormonų, mąstymo pokyčiais. Brendimas yra individualus procesas. Paprastai mergaitėms brendimas prasideda nuo 8 iki 13 m., o berniukams – nuo 9 iki 14 m. Visiškai natūralu, kad tavo brendimas gali prasidėti kiek anksčiau ar vėliau nei tavo bendraamžių.

2560 1333 Vaikų linija
Pasidalinkite:
Start Typing
116 111