• Be patyčių konferencija 2024
  • Vaikų linijos Facebook puslapis
  • Vaikų linijos Instagram puslapis
  • Vaikų linijos Linkedin puslapis
  • Vaikų linijos Youtube kanalass
Pokalbiai internetu Vaikų linijoje
116 111 PAGALBA TELEFONU

Kas padeda gerai jaustis internete? 9 gero gyvenimo internete taisyklės

Kas padeda gerai jaustis internete? 9 gero gyvenimo internete taisyklės

Jeigu reikėtų ateivį iš kitos planetos išmokyti naudotis internetu – ką patartum? Internetas labai palengvina gyvenimą ir kelia daugybę puikių emocijų. Tik reikia šiek tiek pasistengti, kad nemalonūs dalykai internete neužgožtų gerųjų, o jeigu taip nutinka, surasti, kas padės atlaikyti.

Šiame puslapyje

Ką geriausio internetas duoda tavo gyvenimui?

Socialiniai tinklai

Dabar gali dalytis kiekviena savo gyvenimo akimirka ir iškart pamatyti, kaip gyvena kiti. Smagu, kai tave pamato ir įvertina. Mažiau smagu, kai pamato ne tas, kam reikia, ar įvertina ne taip, kaip tikiesi. Būtų gerai būti atspariam tokiems dalykams, ar ne?

Tiesioginis bendravimas

Kaip gerai, kad gali palaikyti ryšius su draugais, kur jie bebūtų. O jeigu draugų nėra, ne bėda – internete lengva jų susirasti! Bet kaip ir mokykloje ar namuose, santykiai su žmonėmis internete ne visada lengvi. Susipykus ar sulaukus užgauliojimų čia skauda nė kiek ne mažiau.

Žaidimai

Internete visada įdomu. Ir kai lauke lyja, ir kai nusibodo nesibaigiantys namų darbai, ir kai namiškiai užkniso. Žaidžiant kompiuterinius žaidimus laikas tiesiog pradingsta. Tik kaip viską suderinti, kad nepradingtų ir kiti dalykai: pabuvimas su draugais ir šeima, pomėgiai, gera nuotaika.

Turinio srautas

Interneto gali klausti apie viską. Net nereikia klausti – tik prisijungei ir jau iškart žinai apie naujausius serialus, įžymybių vakarėlius, juokingiausias pasaulio naujienas, sveikatą, santykius, kosmosą ar e-sporto įvykius. Nors kai kuriuos dalykus kartais norėtųsi ir „atžinoti“, o kartais visai neaišku, kokia informacija pasikliauti, kai netikrų žinių kūrimo technologijos darosi vis pažangesnės.

O kaip tau atrodo: tu valdai internetą ar internetas valdo tave?

9 paprastos taisyklės,

kaip jaustis gerai internete

1

Apsupk save pozityviu bendravimu

Jeigu bendrauti, tai kokybiškai! Malonus, palaikantis bendravimas su artimaisiais ar internetinėmis bendruomenėmis padės jaustis savu / sava, patirti draugiškumo ir palaikymo jausmą. Pasistenk daugiau bendrauti su tais, kurie tokį jausmą suteikia.

2

Būk ten, kur rūpi, kaip jautiesi

Gera būti aplinkoje, kurioje pirmenybė teikiama saugumui, įtraukimui ir pagarbai. Rinkis tas vietas – programėles, žaidimus, bendruomenes, kurios rimtai reaguoja į privatumo klausimus, saugo nuo nusikaltimų ir netoleruoja žeminimo.

3

Pamaitink savo talentus

Tuščias skrolinimas vargu ar pasotins tavo žaibišku greičiu augančias smegenis. Neužmiršk jomis pasirūpinti, duok kūrybinio darbo! Programuok žaidimus, paprašyk DI nupiešti tavo sapną, daryk memus, rašyk filmų scenarijus, neribok savęs!

4

Mokykis smagiai

Kam mokytis nuobodžiai, jeigu galima įdomiai? Pilna visokiausių programėlių ir priemonių, kurios padės ne tik namų darbus atlikti, bet ir kažką sužinoti neįdedant daug pastangų ir laiko. O svarbiausia – vis turėsi progą pagirti save, kad šiandien žinai ir gali daugiau nei vakar.

5

Planuok skaitmeninius detox‘us

Kartais būna, kad pervargstam, nieko nebesinori, įlendam į telefoną ir… po trijų valandų atsipeikėjam tik dar labiau pavargę. O ką veikėm, net sunku prisiminti. Pažįstama? Verta pagalvoji apie atitrūkimą. Nebūtina pulti į kraštutinumus ir atsijungti savaitei. Galima suplanuoti laiką su draugais off-line, pasinaudoti programėlių siūlomomis laiko kontrolės priemonėmis, namie susitarti pavalgyti vakarienę be telefonų…

6

Uždėk apynasrį socialinėms medijoms

Socialiniai tinklai sukurti išlaikyti mūsų dėmesį kuo ilgiau. Visi kartais į juos „įkliūvame“ ir užsibūnam daugiau, nei norėtume. Nieko tokio, kol nepradedam jausti beprasmybės ir nuovargio. O kad tai nenutiktų, galima pasistengti būti labiau sąmoningiems – kartas nuo karto peržiūrėk, kokia informacija tave pasiekia, ar stebimas turinys tau vertingas, susidėliok prioritetus ir juos vis sau primink. Kokia informacija tu NORI pripildyti savo dieną?

7

Būk raštinga/s

Kai mokaisi vairuoti, reikia išmokti, kaip veikia automobiliai ir eismas. Internetas irgi turi savo „mašinas“ ir eismo taisykles – kaip apsaugoti tavo privatumą naudojamose programėlėse, kaip neužkibti sukčiams ir viliotojams, kur gauti pagalbos. Kuo geriau vairuoji, tuo geriau jautiesi ir sumažini avarijų tikimybę, o joms nutikus, žinosi, ką daryti.

8

Kurk gerą įspūdį

Geras įvaizdis internete – ne vien smagios nuotraukos ir didelis sekėjų skaičius. Internetas nepamiršta nieko: ką tu kažkada įkėlei, su kuo bendravai, kokiais postais dalijaisi, gali būti aptinkama net tau visiškai apie tai užmiršus. Praktikuoti įprotį pagalvoti prieš postinant padės THINK testas:

  • Ar tai tiesa?
  • Ar tai padeda?
  • Ar tai įkvepia?
  • Ar tai būtina?
  • Ar tai geranoriška?

 

9

Turėk su kuo pasitarti

Suaugę gal ir nėra internetų ekspertai, bet tinkamai uždavus klausimą, gali patarti apie gyvenimą ne blogiau už My AI. Treniruok bendravimo raumenį jau dabar, pagalvok, kuo gali pasitikėti, kad prireikus turėtum, kam išsipasakoti ir pasitarti.

Atmintinė

Apsupk save pozityviu bendravimu. Tegu bendravimas įkvepia.
Būk ten, kur rūpi, kaip tu jautiesi. Pasirink vietas, kurioms rūpi tavo saugumas.
Pamaitink savo talentus. Skirk laiko kūrybai.
Mokykis smagiai. Išnaudok galimybes išmokti kažko naujo.
Planuok skaitmeninius detox‘us. Daryk poilsio pertraukas, kad neperdegtum.
Uždėk apynasrį socialinėms medijoms. Naudokis įrankiais kontroliuoti turinį, kuris tave pasiekia.
Būk raštinga/s. Pažink aplinkas, kuriose būni, žinok, kaip apsisaugoti nuo pavojų ir įveikti iššūkius
Kurk gerą įspūdį. Rūpinkis savo reputacija, pagalvok prieš dalijantis.
Turėk su kuo pasitarti. Išmokyk suaugusius, kuriais pasitiki, padėti tau, kai prireiks.

Skaitomiausi

Natūralu, kad tai, kas tau svarbu, gali kelti kažkiek nerimo. Visgi, didelis nerimas gali varginti ir trukdyti. Jeigu susiduri su slogiais jausmais artėjant egzaminams ar atsiskaitymams – Vaikų linijos konsultantai yra pasiruošę tave išklausyti.

Daugybei žmonių kartais kyla minčių apie savižudybę. Galbūt ir tu šiuo metu jautiesi vienišas ar niekam nereikalingas, išgyveni didelį vidinį skausmą ar tuštumą, svarstai, kokia prasmė toliau gyventi.

Taip, kartais norint labiau, ar norint mažiau, tenka pakeisti mokyklą. Šiame pokytyje gali kilti įvairių iššūkių. Pradedant nuo pripratimo prie naujo kėlimosi ritmo, naujo kelionės maršruto, tęsiant naujų draugų susiradimu ir baigiant galimu nemaloniu atstūmimu.

Kai mokytis sunku 

Nors mokymasis yra įdomus ir vertingas procesas, kartais jis gali būti tikrai nelengvas. Kai mokytis nesiseka, gali pajusti įvairius jausmus: pyktį, liūdesį ar nusivylimą. Nelik su šiais jausmais vienas. Vaikų linijos konsultantai yra pasiruošę tave išklausyti ir padėti rasti sprendimų.

2248 1333 Vaikų linija
Pasidalinkite:
Start Typing
116 111