• Be patyčių konferencija 2024
  • Vaikų linijos Facebook puslapis
  • Vaikų linijos Instagram puslapis
  • Vaikų linijos Linkedin puslapis
  • Vaikų linijos Youtube kanalass
Pokalbiai internetu Vaikų linijoje
116 111 PAGALBA TELEFONU

Panikos atakos 

Staiga ir netikėtai. Panikos ataka

Kai susiduriame su labai stipriu nerimu arba baime, mūsų organizmas gali labai jautriai į tai sureaguoti ir parodyti tokių reakcijų į nerimą, kurių mes visiškai nesitikėjome ir net negalėjome numanyti.

Tokios stiprios reakcijos vadinamos panikos priepuoliais arba paniko atakomis. Mūsų visas kūnas patiria tarsi tam tikrą ataką, kuriai atlaikyti jis įjungia visus savo pajėgumus, tad fiziškai visame tame išbūti tuo momentu mums gali būti nepaprastai sudėtinga. Bet gali būti lengviau, kai iš anksto žinome, kas su mumis vyksta.

Šiame puslapyje

Panikos atakos

Panikos ataka – tai labai stipri fizinė reakcija į užklupusį nerimą. Tuo metu nerimas toks stiprus, kad atrodo, jog širdis iššoks iš krūtinės, galva sprogs, ima pykinti, atrodo, kad nebepavyks įkvėpti oro, nes kvėpavimo takai tarsi užspausti. Tuomet gali apimti stipri baimė, kad tuoj mirsi. 

Tokie pirmieji panikos priepuoliai gali užklupti visiškai netikėtai ir sukelti didelį išgąstį tiek tau, tiek tave supantiems žmonėms. Vėliau, kai panikos atakos vis pasikartoja, tuomet jau galima jas numatyti ir nuspėti, kada jos vėl nutiks, tad galima joms atidžiau pasiruošti.

Jeigu panikos ataką patiri tu 

Tai labai sudėtinga būsena, tad patyrus tokią panikos ataką pirmą kartą, svarbu iškart kreiptis į savo šeimos gydytoją. Su specialistų pagalba galima atrasti būdų, kaip sumažinti savo nerimus ir palengvinti netikėtai užklumpančias panikos atakas:

tuomet lengviau atpažinti situacijas, kuriose tavo nerimas gali stipriai išaugti;
lengviau atpažinti ir pajusti savo reakcijas į nerimą, kai jis dar tik prasidėjo;
galima pabandyti numatyti, kada artėja panikos ataka – kai atidžiau atpažįstame savo nerimus, tuomet galime pasiruošti artėjančiai paniko atakai;
galime išbandyti ir atrasti sau tinkamų būdų, kaip nurimti, kaip kuo daugiau pailsėti, kaip skirti ramaus laiko sau, kad panikos atakos kartotųsi kuo rečiau.

Apie panikos atakas būtina pranešti artimiesiems, draugams, žmonėms, su kuriais tenka praleisti daug laiko. Svarbu juos informuoti, kad panikos atakos metu pabūtų šalia ir padėtų nurimti.

Kai aplinkiniai žino, kaip reaguoti, tuomet panikos atakas žymiai lengviau bendromis jėgomis ištverti ir išbūti drauge.

Jeigu stebi panikos ataką 

Jei esi šalia žmogaus, kuris patiria panikos ataką, svarbu:
pasakyti jam, kad esi šalia ir pabūsi, kol jis nurims;
paskatinti ramiai kvėpuoti ir įgarsinti kvėpavimą: dabar ramiai įkvepiam, prisipildom oro, ir pamažu iškvepiam, oras ramiai sruvena, iškeliauja iš mūsų.
paskatinti pasidėti rankas ant pilvo ir stebėti drauge, kaip pilvas pasikelia ir nusileidžia įkvepiant ir iškvepiant.

Jei panikos ištiktas žmogus sako, kad jis mirs, svarbu patvirtinti jam, kad jis nemirs, čia yra panikos ataka, ji tuoj atslūgs, pamažu praeis ir vėl bus ramu. Galima padėti kvėpuoti drauge, sutelkti dėmesį į ramų kvėpavimą.

Taip pat svarbu nukreipti panikos ataką patiriančio žmogaus mintis nuo didžiulio nerimo ir pateikti užduotį: paprašyti, kad suskaičiuotų šalia esančius daiktus, įvardytų, kokių spalvų daiktus mato, kiek yra žalios spalvos daiktų, tegul papasakoja, ką mato aplink.

Minčių nukreipimas padeda suvaldyti ir sumažinti sukilusią paniką. Jūsų apkabinimas ir paglostymas, parodymas, kad esate šalia ir pasirūpinsite juo – taip pat pamažu padės nurimti.  

Nerimas

Atmintinė

Panikos ataka – tai staigi ir netikėta, labai stipri reakcija į padidėjusį nerimą ar baimę
Pirmą kartą patyrus panikos priepuolį svarbu kreiptis į savo šeimos gydytoją
Panikos atakos sumažėja, kai kartu su psichikos sveikatos specialistais atrandami būdai, kaip padėti sau nurimti
Jei panikos ataką patiria kitas žmogus – svarbu likti šalia ir pagelbėti jam nurimti

Skaitomiausi

Natūralu, kad tai, kas tau svarbu, gali kelti kažkiek nerimo. Visgi, didelis nerimas gali varginti ir trukdyti. Jeigu susiduri su slogiais jausmais artėjant egzaminams ar atsiskaitymams – Vaikų linijos konsultantai yra pasiruošę tave išklausyti.

Daugybei žmonių kartais kyla minčių apie savižudybę. Galbūt ir tu šiuo metu jautiesi vienišas ar niekam nereikalingas, išgyveni didelį vidinį skausmą ar tuštumą, svarstai, kokia prasmė toliau gyventi.

Taip, kartais norint labiau, ar norint mažiau, tenka pakeisti mokyklą. Šiame pokytyje gali kilti įvairių iššūkių. Pradedant nuo pripratimo prie naujo kėlimosi ritmo, naujo kelionės maršruto, tęsiant naujų draugų susiradimu ir baigiant galimu nemaloniu atstūmimu.

Kai mokytis sunku 

Nors mokymasis yra įdomus ir vertingas procesas, kartais jis gali būti tikrai nelengvas. Kai mokytis nesiseka, gali pajusti įvairius jausmus: pyktį, liūdesį ar nusivylimą. Nelik su šiais jausmais vienas. Vaikų linijos konsultantai yra pasiruošę tave išklausyti ir padėti rasti sprendimų.

2560 1333 Vaikų linija
Pasidalinkite:
Start Typing
116 111